Ez a cikk kiemelten a szállodai vezetők és management részére készült. Itt segítünk bevezetni szállodátokat az animáció világába és a piacversenyhez egy új eszközt is adunk. Miért fontos és milyen előnyökkel jár, ha szállodádban bevezeted az animációt?
Alap dilemma egy hazai animációs programtervezésnél:
megtérül-e?
A rossz hír, hogy azonnal biztos nem fog. És a másik rossz hír: ha a környezetedben lévő versenytársaidnál már elindult az hotelanimációs program, akkor a te szállodádnak máris csökken a versenyhelyzete.
Megjegyzés:
Egy vállalkozás lételeme a fejlődés és megújulás.
És a versenyben, ami nem fejlődik, az hanyatlik. Ezért ez a cikk azoknak az operatív turisztikai vezetőknek (szállodai Managereknek, cégvezetőknek) szól, akiknek meg kell fordítaniuk egy csökkenő trendben lévő turisztikai helyszint.
Itt a megoldás: az időben megtett szervezésnek azonnal fogod látni a jótékony hatását.
Bevezető nélkül, leírom, hogy mit lehet tenni!
Az első jó hír, amit megosztok veled: a hotelanimáció marketing eszköz!
És most használjuk a SSLM módszert!
A Start-Stop-Less-More módszert fogjuk alkalmazni, amit a marketing innovátor előadáson tanultam, és sok vállalkozást mára felerősített. Ezért megnézzük, hogy tudod-e ezt alkalmazni a jelenlegi offline és online kampányaidban a hotelanimációs eszközöket.
1. mit kell elkezdeni, amit eddig nem csináltuk,
2. mit kell abbahagyni, mit tilos csinálni,
3, miből kellene kevesebbet végezni,
4. és mit kell erősíteni, miből kell többet csinálni.
Kezdjünk el a marketinges kollégával összeállítani egy olyan kampánytervet, ami kiemelten a vendégek élményére épül, akár a gyerekek részére különlegességet ad, vagy a szülők "gyerek-tehermentesítését" segíti. (Itt fontos tudni, hogy az animáció nem gyerekmegőrző).
De segítek ebben is:
gondolj arra, hogy a vendégek mennyi százaléka keresi a programot a szállodádban, mennyien unatkoznak. Egy wellness hotel élménymedencéje remek időtöltés, amíg a medencetér működik, de a vendégek 40%-a vacsora után csinálna valamit a tv nézése helyett. Erre már tudsz marketing kampányt szervezni...ahol az animáció az eszköz!
Mindig mérd az eredményt, a programok sikerességét! Ha már túl vagy néhány hotelanimációs programon, akkor a vendég-visszajelzésekből fogod látni mi az, amire van igény. Esetekben a vendégkör meghatározza, mit szabad és mit nem a programokon. Egy elit hotel vendégei teljesen másra számítanak az animációs programokon, mint egy turistaházban. (Sokszor az animációs csapaton csattan az ostor, mert nem kapnak FOLYAMATOS! visszajelzést, csak a szezon legvégén. Pedig pár nap alatt sok mindent át lehet konvertálni.) A visszajelzéseket és a méréseket csak a hotel tudja megvalósítani.
Tilos csinálni:
elfüstölni az aimációt! Igen, jól írtam, ha csak úgy egy animációt rendelsz meg, minden előretervezett kampányterv nélkül, akkor az erre kifizetett pénzt a tűzre dobtuk. Gondolj bele, ha csak úgy mellékesen rádobjuk a plusz szervezést a szolgáltatásokra, de nem követjük tudatosan tovább, kampányszerűen, akkor nem fogunk célt elérni.
A második jó hír, amit megosztok veled: a hotelanimáció többletpénzt hozz!
A stagnálás veszélyes - mert a cég csak látszólag nem nő. Valójában máris csökken! Stagnálásról azért beszélünk, mert nincs elég vevő. Ezért szükség van arra, hogy a helyszíned bővítse a vevőkört:
Adj el a meglévő vendégeknek többet,
Szerezz új vevőket.
Először is erősítsd a figyelmet a helyszínedre!
Ha van olyan húzótermék, ami jól megy, azt erősítsd, arra szervezz rá turisztikai animációt, akár attrakciót.
Növekedés csak ÚJ vevőkből van.
A meglévő vevőknek folytatott animációs kampány csak azért kell, hogy gyors pénzhez jussunk.
De onnantól MINDENT meg kell tenni, hogy új-új-új vendégeket szerezzen a helyszín.
Nem baj, ha nem tökéletes elsőre a terv és a kivitelezés! Menjen úgy, ahogy van. Nincs mindig idő a háttérmunkára, rajtolni kell!
Ne válogass a fenti lépések közül - csináld meg MINDET!
Egyes lépéseknek külön minimális hatásuk lesz.
Látni fogod már a hatást, de egyetlen szervezés még nem tud átfordítani egy rendszert.
Készíts egy 90 napos kampánytervet arra, hogy a fenti lépéseket hogyan fogod a marketinges kollégákkal végrehajtani.
Ha megcsinálod ezeket a lépéseket, 90 napon belül keresettebb lesz a helyszíned - és onnan már csak idő kérdése lesz a megnyugtató siker!
A harmadik jó hír, amit megosztok veled: a vendégek 40%-a unatkozik nálatok, vagy a gyerekeit lefoglalná valamivel, hogy pihenhessen! Tehát van még 40%-os piaci résed!
Én drukkolok!
Kedvet kaptál turisztikai animációval bővíteni szolgáltatásaidat?
Kérj személyre szóló tanácsot! ÍRJ MOST!