5 alapvető hiba, amit Te is elkövethetsz egy hotelanimáció megszervezésénél
SZERVEZÉSI HIBÁK A TURISZTIKAI ANIMÁCIÓBAN:
ELSŐ HIBA: NINCS EGYÉRTELMŰ CÉL, NINCS-CÉL
Ha nem történt felmérés arról, hogy az adott vendégkörödnek milyen igényei lennének, akkor a szállodai animációs programszervezés a legjobb esetben is pusztán pénzkidobás lesz.
Sok vezető véleményét kérdeztük meg arról, hogy milyen programokat lát hatékonynak, de a szükségletek valódi felmérésére nincs kapacitása....
Sok esetben az érintett animátorokat nem kérdezi senki az észrevételeiről, így nem csoda, ha nem motiváltak, és ez meg is pecsételheti az animáció sorsát.
Bizonyosodj meg arról, hogy a vendégek igényei teljes összhangban állnak a helyszíned céljaival, és az helyszíned marketing stratégiájával.
MÁSODIK HIBA: MIT IS RENDELTEM? HOTELANIMÁCIÓT? GYEREKMEGŐRZÉST?
Ezt a szervezés legelején kell tisztázni. A hotelanimáció akkor jó választás, amikor a vendégnek komplex programcsomagot adunk. Élményekkel, sporttal, akár több korosztály részére. Ha csak az a cél, hogy hirdessük a gyerekmegőrzést, akkor kidobott pénz animációt szervezni. Az animátor NEM gyerekfelügyelő és ne is várd el tőle. Inkább vegyél fel egy lelkes óvónőt.
HARMADIK HIBA: HITELES CÉG, ROSSZ ANIMÁTOR
A jó cégek sokat fordítanak a belső szakmai, illetve az animátort fejlesztő képzésekre. Ezek többsége olyan, mint egy tömörített file, mert száraz az előadás, esetekben a gyakorlatot nálad szerzi meg az animátor. Ezzel nincs semmi gond, mert a kulcs az animátor személyiségében van, a tanultakat azonnal tudja alkalmazni.
Meg kell győződnöd arról, hogy a képzett Animátor személyisége alkalmas-e a te vendégeid részére! Ezt csak te fogod látni!
Ha az animátor nem éri el az elvárásaidat, kérj bátran másikat, egy hiteles cég teljesíteni fogja a cserét!
NEGYEDIK HIBA: A TULAJDONOSI KÖR NEM TÁMOGAT
A támogatottság hiánya akkor is kiütközhet, ha a marketing kampányok nincs összhangban a hotelben zajló folyamatokkal, ezért először ezt kell tisztázni. A másik oka, ha az az indok, hogy nincs rá pénz. Ezért most elárulok egy titkot: szerezz új vevőket az animációs marketing eszközzel! Erről bővebben itt olvashatsz...
ÖTÖDIK HIBA: KI AZ OLCSÓBB?
A szezon végén a visszajelzések értéke számít, nem az ára!
Sokszor meghívnak minket árversenyre, ahol kiderül, hogy a célok csak a költségek minimalizálására épül.
Ha egy olcsó hotelanimáció nem ad a vendégeknek új élményt és olyan értéket, amitől visszatér és ajánlja a helyszínt, akkor ez a turisztikai animáció rendkívül drágának, elvesztegetett anyagi ráfordításnak fog bizonyulni.
Gondold át, milyen elvárásaid vannak egy „olcsó” szervezéssel szemben? Ha az eddig felsorolt tipikus hibáknak pontosan az ellenkezőjére törekszel, akkor felismerted a jó animációt, mint a helyszíned egyik pénzgyárát.
Mit ad egy sikeres Animáció?
Árbevétel növekedést érhet el, mert nagymértékben nő a visszatérő vendégek aránya. Versenyelőnyt biztosít más szállodákkal szemben. Szájpropaganda útján, több potenciális vendég keresi fel szállodát. A kiemelt ünnepi napokon is biztosítottan telt házzal fog üzemelni. És adok még egy fontos feladatot az animációs pénzgyárhoz: szervezd az animációt a bárhoz, lásd, növekedni fog a fogyasztás!
Ki kívánhat ennél jobbat?
És most jön a jó hír: mindenre van megoldás, csak ismernünk kell hozzá a költségkeretet!
NE AGGÓDJ, VAN MEGOLDÁS, CSAK HÍVJ!
+ 1 hiba: Nincs utánkövetés
Készíts tervet annak ellenőrzésére, hogyan alkalmazzák az animátorok az elvárásaidat és ezt mindig oszd meg az animáció szervezőjével! Ebben nagy segítségedre lesz a vendégek részvételi száma a programokon, és a szobákban, recepción elhelyezett és jól reklámozott animátorokat minősítő lap.
Három vagy négy utánkövetett animációs programszervezés után fogod tisztán látni, hogy a hoteled végre jól alkalmazza-e a megszervezett új animációt!
ELSŐ OLVASATRA TALÁN KICSIT ÖSSZETETT FELADATNAK TŰNIK? SZÍVESEN SEGÍTÜNK!
HA KÉTSÉGEID TÁMADNÁNAK, ÍRJ!